Een wereldbaan, altijd dichtbij

Science, is dat wel leuk en uitdagend voor leerlingen?

Kleuren mengen, Ph-waarde meten en beïnvloeden , CO2 creëren, verschillen in soortelijke dichtheid verkennen; is dat wel interessant, leerrijk en motiverend genoeg?
 
✔ Wel als dat gebeurt met een tafelmodel-opstelling, waarmee gemanipuleerd kan worden
✔ Met slangetjes, mengkamers, vloeistofpompen, injectiespuiten en een computerprogramma
✔ Een set-up die leerlingen zelf kunnen opbouwen en waarmee ze in oneindig veel variaties “huis, tuin en keuken” vloeistoffen kunnen pompen en mengen
✔ Kortom: Zelf experimenteren en ontdekken hoe science werkt en welke concepten eraan ten grondslag liggen.

Onderzoek wijst uit dat leerlingen dan zeer enthousiast worden van science.

Onderzoekers van de Universiteit Maastricht hebben Flui.Go Science ontwikkeld. De Nieuwste Pabo Sittard heeft in samenwerking met de Open Universiteit het product getest in de bovenbouw van het primair onderwijs en de effecten ervan onderzocht.
 
PML brengt dit product nu onder de aandacht van de Limburgse vmbo docenten.
 
Meerdere vmbo scholen gaan Flui.Go Science volgend schooljaar gebruiken in de lessen.

Terug naar het overzicht

Deelnemende bedrijven: